Повірити не можна замінити: чому необхідно повіряти лічильники

21.11.2018
Поділитися:

Начальник відділу головного метролога Київводоканалу Наталія Дика роз’яснює щодо повірки та заміни лічильників:

Часто наші споживачі звертаються до Київводоканалу з запитаннями: «Навіщо мені повіряти лічильник, якщо він нормально працює?» або «Навіщо замінювати лічильник, якщо він не зламався?».

Всі відносини між водоканалами та споживачем регулюються Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність»; інформація про терміни повірки, міжповірочні інтервали тощо розписаний у статі 17. Наприклад, у пункті третьому вказано, що суб’єкти  господарювання зобов’язані своєчасно, з дотриманням встановлених міжповірочних інтервалів, подавати лічильники на періодичну повірку.

Як наслідок Київводоканал за законом не має права обслуговувати лічильники, у яких закінчився термін повірки.

Якщо у вашому свідоцтві про повірку стоїть дата, наприклад, 10 червня, то вже 11 червня показники можна вважати такими, що не відповідають метрологічним характеристикам. У такому разі навіть можуть нараховувати сплату за послуги за середніми показниками. Саме тому важливо вчасно повіряти лічильники, аби бути переконаним, що передані вами показники врахують.

Всі квартирні лічильники повинні пройти державне приймальне та контрольне випробування. Затверджені типи засобів вимірювальної техніки заносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

Купуючи лічильник обов’язково перевірте:            

1) Чи є технічний паспорт приладу обліку зі вказаними типом приладу, його діаметром, заводським номером, датою продажу та датою повірки лічильника.

2) Комплектацію лічильника відповідно до технічного паспорта.

В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку) встановлюється міжповірочний термін в 3 або в 4 роки від дати останньої повірки, але, як показує практика, не більше трьох разів. Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.