Що таке «небаланс»?
На початку року у платіжках з’явився новий рядок «небаланс», відтоді споживачі обурюються, що Київводоканал дописує їм «зайві» куби води. Роз’яснюємо, що відбувається насправді.
Що таке «небаланс»?
«Небаланс» - це різниця між об'ємом води, яка зайшла у будинок, і тим об'ємом, який сумарно показують квартирні лічильники мешканців будинку. Якщо сума показників квартирних лічильників менша, ніж той об'єм, що зайшов у будинок згідно з показниками загальнобудинкового лічильника, Київводоканал розподіляє додатковий об'єм пропорційно всім мешканцям будинку.
Хто має сплачувати за небаланс та на яких законодавчих підставах?
Київводоканал працює згідно із Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», згідно з яким весь облік ведеться виключно згідно з показниками цього комерційного вузла обліку - загальнобудинкового лічильника води. Окрім того, споживачі мають квартирні прилади обліку, які, згідно із законодавством, визначаються як розподільні, тобто використовуються для розподілу води. Якщо об'єм води, спожитої згідно з показниками будинкового лічильника, перевищує об'єм води, який подали усі споживачі будинку згідно з показниками своїх квартирних лічильників, то виникає небаланс.
«Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018р. №315 відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», передбачає, що мешканці багатоквартирного будинку, як співвласники цілісного майнового комплексу, мають сплатити за весь об’єм води, який зайшов у їх будинок. Тож небаланс розподіляється на всіх споживачів будинку.
Є два варіанти розподілу небалансу:
Перший варіант: якщо у всіх квартирах будинку є лічильники, то небаланс розподіляється на всіх споживачів пропорційно до фактично спожитого об'єму по кожному особовому рахунку. Тобто вираховується, скільки припадає на один куб небалансу і пропорційно до показників квартирного лічильника, які подали споживачі, донараховується об'єм небалансу.
Другий варіант: якщо у будинку є окремі квартири, які не мають квартирних лічильників, різниця між об'ємом води, який показав будинковий лічильник, і тим об'ємом, який подали квартири з лічильниками, розподіляється на квартири без лічильників пропорційно до кількості осіб, які там живуть чи зареєстровані.
Чому може виникати небаланс?
Небаланс може утворюватися через те, що мешканці не подають показники своїх лічильників. Показники квартирних розподільних лічильників, згідно із законом України, споживачі зобов’язані щомісяця подавати виконавцю послуг, тобто, Київводоканалу. Навіть тоді, коли є нульове споживання, тобто мешканець не користується послугами, він все одно зобов’язаний подати показник «нуль споживання» самостійно. Надавачі послуг не знімають кожного місяця показників лічильників всіх зареєстрованих споживачів. Київводоканал зобов’язаний лише раз на рік зробити контрольний обхід і зняти фактичні показники лічильників.
Закликаємо споживачів подавати показники приладів обліку з 20-го числа до останнього дня місяця (30/31 числа), щоб не було розбіжності у днях. Показники насамперед повинні подаватися вчасно, вони мають відповідати дійсним, оскільки від їх точності залежить визначення небалансу між загальнобудинковим лічильником та сумарним об’ємом, спожитої води у будинку, що обліковується квартирними лічильниками.
Найрозповсюдженіші причини виникнення небалансу:
· Несвоєчасне або некоректне подання споживачами показників квартирних лічильників;
· Втручання у роботу вузлів обліку або порушення їх роботи (магніти, самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання);
· Метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирним вузлами обліку, (лічильники, яким понад 12 років можуть мати похибку і пропускати більший об’єм води, або не обліковувати її споживання);
· Кількість прописаних мешканців не співпадає з фактичною кількістю тих, які проживають у квартирах, де немає лічильників;
· Витік води у підвальному приміщенні, аварії або спожиття її на потреби будинку без обліку (необліковані витрати води на полив зелених насаджень, ремонт під’їздів тощо).
Як вирішити питання з небалансом?
Київводоканал не може проконтролювати водоспоживання всіх будинків з у Києві. На одного контролера припадає до 100 будинків, і він встигає зняти лише показники загальнобудинкових приладів обліку. Але у більшості будинків створені ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирних будинків).
Київводоканал рекомендує провести загальні збори мешканців на чолі з головою ОСББ та за участі наших працівників. У проблемних будинках ми організуємо контрольні обходи, що допоможе виявити причини небалансу та дисциплінувати споживачів.
Вода, яка тече з ваших кранів – це продукт важкої праці фахівців Київводоканалу. Водопостачання та водовідведення вимагають застосування обладнання, механізмів, вартісних засобів очистки, енергоносіїв, за які треба сплачувати. Не допускайте виникнення небалансу, щоб не сплачувати зайві кошти та не марнувати ресурси, які необхідні для водопідготовки.